środa, 14 stycznia 2015

Życie.

Życie
Dlaczego tu jestem?
Dzieje Apostolskie 17,25:"Bóg sam daje wszystkim życie i tchnienie,i wszystko."

Księga Psalmów 139,13.16:" Ty bowiem utworzyłeś moje nerki, Ty utkałeś mnie w łonie matki. Mnie w zalążku widziały Twoje oczy i w Twojej księdze zostały spisane wszystkie dni, które zostały przeznaczone, chociaż żaden z nich jeszcze nie nastał."

Ewangelia Mateusza 6,26:"Jezus powiedział:Przypatrzcie się ptakom podniebnym:nie sieją ani żną i nie zbierają do spichlerzy a Ojciec wasz niebieski je żywi. Czyż nie jesteście ważniejsi niż one?"
*
Bezpieczeństwo
Gdzie go szukać?
1 List Piotra 5,7: "Wszystkie troski wasze przerzućcie na Niego, gdyż Jemu zależy na was."

Księga Przysłów 30,5: "Każde słowo Boże wypróbowane,tarczą jest dla tych co się doń chronią."

Ewangelia Łukasza 12,15: "Jezus powiedział: Nawet gdy ktoś ma wszystkiego w nadmiarze, to życie jego nie zależy od jego mienia."

List do Filipian 4,6-7: "O nic się już nie martwcie,ale w każdej sprawie wasze prośby przedstawiajcie Bogu w modlitwie......A pokój Boży, który przewyższa wszelki umysł, będzie strzegł waszych serc i myśli w Chrystusie Jezusie.
 *
Miłość
Czy naprawdę ktoś mnie kocha?

Księga Izajasza 49,15: "Bóg mówi:Czyż może niewiasta zapomnieć o swym niemowlęciu, ta która kocha syna swego łona? A nawet gdyby ona zapomniała, Ja nie zapomnę o tobie."
 
Księga Psalmów 117,2: "Jego łaska nad nami potężna a wierność Pańska trwa na wieki."

Księga Przysłów 3,32: "Pan się brzydzi przewrotnym a z wiernymi obcuje przyjaźnie."

Księga Psalmów 100,5:"Dobry jest Pan, łaska Jego trwa na wieki, a wierność Jego z pokolenia na pokolenie."

Księga Psalmów 23,6: "Dobroć i łaska (Boża) pójdą w ślad za mną przez wszystkie dni mego życia."
* 
Styl życia
Jak żyć?
Księga Przysłów 21,2:" Droga każdego jest prawa w jego oczach, lecz Pan osądza serca."

Księga Przysłów 3,5-6: "Z całego serca Panu zaufaj, nie polegaj na swoim rozsądku. Poznawaj Go na każdej swej drodze, a On twe ścieżki wyrówna."

List do Filipian 2,3-4: "Bądźcie wobec siebie pokorni, uważając jedni drugich za lepszych od siebie. Niech każdy bardziej dba o dobro bliźniego niż o swoje."

Księga Micheasza 6,8: "Powiedziano ci, człowiecze, co jest dobre. I czego żąda Pan od ciebie jeśli nie czynienia sprawiedliwości,umiłowania wierności i pokornego obcowania z Bogiem twoim?"

Księga Izajasza 1,16-17: "Bóg mówi Przestańcie czynić zło! Zaprawiajcie się w dobru! Troszczcie się o sprawiedliwość."
*
Wolność
Czy jest możliwa?

2 List do Koryntian 3,17: "Gdzie jest Duch Pański-tam wolność."

List Jakuba 1,25: " Kto....pilnie rozważa doskonałe Prawo,Prawo wolności, i wytrwa w nim, ten nie  jest słuchaczem skłonnym do zapominania,ale wykonawcą dzieła, wypełniając je, otrzyma błogosławieństwo. "

Ewangelia Jana 8,31-32.36: "Jezus powiedział: Jeżeli trwacie w nauce mojej, jesteście w prawdzie moimi uczniami i poznacie prawdę,a prawda was wyzwoli. ...Jeżeli.....Syn was wyzwoli, wówczas będziecie rzeczywiście wolni."


Ewangelia Jana 10,11: "Jezus powiedział:Ja przyszedłem dać życie i to w obfitości."

List do Rzymian 8,5-6:"Ci.....,którzy żyją według ciała, dążą do tego, czego chce ciało, ci zaś, którzy żyją według Ducha-do tego czego chce Duch.  Dążność bowiem ciała prowadzi do śmierci, dążność zaś Ducha-do życia i pokoju."
*
 Myśli
 Jak nad nimi panować?

Księga Przysłów 4,23: "Z całą pilnością strzeż swego serca,bo życie tam ma swoje źródło."

List do Rzymian 12,2:"Przemieniajcie się  przez odnawianie umysłu, abyście umieli rozpoznać, jaka jest wola Boża:co jest dobre, co Bogu miłe i co doskonałe."

List do Filipian 4,8-9: "Myślcie o sprawach dobrych i godnych pochwały, o tym co prawdziwe, szlachetne, słuszne, czyste, miłe i nienaganne...A Bóg, który obdarza pokojem,niech będzie z wami."

Księga Psalmów 119,9: "Jak młodzieniec zachowa ścieżkę swą w czystości?-Przestrzegając słów Twoich."
*
Upadek 
Co robić gdy upadam?

List do Rzymian 7,18-19: "Jestem... świadom, że we mnie, to jest w moim ciele,nie mieszka dobro, bo łatwo przychodzi mi chcieć tego, co dobre, ale wykonać-nie. Nie czynię bowiem dobra,którego chcę, ale czynię właśnie zło, którego nie chcę."

Księga Przysłów 28,13: "Nie zazna szczęścia, kto swe przewiny ukrywa, kto je wyznaje, porzuca, dostąpi miłosierdzia."

1 List Jana 1,8-9: "Jeśli mówimy,że nie mamy grzechu, to samych siebie oszukujemy i nie ma w nas prawdy. Jeżeli wyznajemy nasze grzechy,(Bóg) jako wierny i sprawiedliwy odpuści je nam i oczyści nas z wszelkiej nieprawości."

1 List Jana 4,9-10: "W tym przejawia się miłość Boga ku nam, że zesłał Syna swego Jednorodzonego na świat, abyśmy życie  mieli dzięki Niemu. W tym przejawia się miłość,że nie my umiłowaliśmy Boga, ale że On sam nas umiłował i posłał Syna swojego jako ofiarę przebłagalną za nasze grzechy."

* 
Akceptacja 
Jak jej doświadczyć?

List do Rzymian 3,23-24.26:"Wszyscy....zgrzeszyli i pozbawieni są chwały Bożej, a dostępują usprawiedliwienia darmo z Jego łaski, przez odkupienie, które jest w Chrystusie Jezusie. Bóg usprawiedliwia każdego, który żyje dzięki wierze w Jezusa.

Ewangelia Jana 6,37:"Jezus powiedział: Wszystko, co Mi daje Ojciec, do Mnie przyjdzie, a tego, który do Mnie przychodzi , precz nie odrzucę."

List do Rzymian 4,4-5: "Wynagrodzenia za pracę nie można uważać za dar łaski, lecz za należność. Człowiek, który nie opierając się na swoich zasługach zawierzył Bogu, uznany jest dzięki wierze  za sprawiedliwego."

Ewangelia Jana 14,23: "Jezus powiedział: Jeśli ktoś mnie kocha, to będzie zachowywał moje Słowo i mój Ojciec będzie go kochał, przyjdziemy do niego i będziemy  z nim przebywać."
*
 Odpowiedź
Co zrobić?

Księga Przysłów 9,10: "Początkiem mądrości jest bojaźń Pańska, rozsądkiem-poznanie Świętego."

Dzieje Apostolskie 3,19:"Pokutujcie... i nawróćcie się, aby grzechy wasze zostały zgładzone."

Ewangelia Mateusza 10,39: "Jezus powiedział:Kto chce znaleźć swe życie , straci je, a kto straci swe życie z mego powodu, znajdzie je."

Ewangelia Mateusza 7,7-8: "Jezus powiedział:Proście a będzie wam dane, szukajcie a znajdziecie, kołaczcie a otworzą wam. Albowiem każdy, kto prosi otrzymuje, kto szuka znajduje, a kołaczącemu otworzą."

Ewangelia Mateusza 11,28-29:"Jezus powiedział:Przyjdźcie do Mnie wszyscy, którzy utrudzeni i obciążeni jesteście a Ja was pokrzepię. Weźcie na siebie moje jarzmo i uczcie  się ode Mnie, bo jestem cichy i pokornego serca a znajdziecie ukojenie dla dusz waszych."
*
 Przyszłość
Czy mogę mieć pewność? 

Księga  Kaznodziei Salomona 3,11:"Bóg uczynił wszystko pięknie w swoim czasie, dał...nawet wyobrażenie o dziejach świata, tak jedna,że nie pojmie człowiek  dzieł jakich Bóg dokonuje od początku aż do końca."

Ewangelia Mateusza 6,33-34: "Jezus powiedział:Starajcie się naprzód o królestwo Boga i O Jego sprawiedliwość. ...Nie martwcie się...o jutro, bo jutrzejszy dzień sam o siebie martwić się będzie. Dosyć ma dzień swojej biedy."
 Księga Psalmów 31,15-16: "Pokładam ufność w Tobie Panie, mówię:Ty jesteś moim Bogiem. W Twoim ręku są moje losy."

2 List Piotra 3,13: "Oczekujemy...według obietnicy nowego nieba i nowej ziemi, w których zamieszka sprawiedliwość."

Objawienie Jana 21,1.4:"Ujrzałem niebo nowe i ziemię nową...Bóg otrze z ich oczu wszelką łzę a śmierci już nie będzie.Ani żałoby, ni krzyku, ni trudu już nie będzie bo pierwsze rzeczy przeminęły."

1 List do Koryntian 2,9: "Ani oko nie widział, ani ucho nie słyszało, ani serce człowieka nie zdołało pojąć, jak wielkie rzeczy przygotował Bóg tym, którzy Go miłują."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania i wyrażania opinii na temat artykułów,które najbardziej Cię dotknęły na blogu.