czwartek, 6 lipca 2017

Czy mamy modlić się do ludzi zmarłych nazwanych przez ludzi "świętymi"? Czy mogą nam pomóc?

Czy mamy modlić się do ludzi zmarłych nazwanych przez ludzi świętymi?
Czy mogą nam pomóc i wstawić aię za nami? Czy to jest wolą Wszechmocnego Boga,Stwórcy i Zbawiciela? Co na  ten temat mówi sam Bóg?
Psalm 50,15-23:"I wzywaj mnie w dniu niedoli, Wybawię cię, a ty mnie uwielbisz!Lecz do bezbożnego rzecze Bóg: Po co wyliczasz ustawy moje I masz na ustach przymierze moje?Wszak nienawidzisz karności I lekceważysz słowa moje.Gdy widzisz złodzieja, bratasz się z nim, A z cudzołożnikami zadajesz się. Ustom swoim pozwalasz mówić źle, A język twój knuje zdradę. Siedzisz i mówisz przeciw bratu swemu, Znieważasz syna matki swojej.Czyniłeś to, a ja milczałem, Mniemałeś, żem tobie podobny; Karcę cię i stawiam to przed oczy twoje... Pojmijcież to wy, którzy zapominacie Boga, Bym was nie rozdarł, a nie będzie ratunku!Kto ofiaruje dziękczynienie(Bogu), czci mnie(czci Boga), A temu, kto nienagannie postępuje, ukażę zbawienie Boże."
Psalm 145,18-19:"Bliski jest Pan wszystkim, którzy go wzywają, Wszystkim, którzy go wzywają szczerze. Spełnia życzenie tych, którzy się go boją, A wołanie ich słyszy i wybawia ich."
Księga Jeremiasza 29,11-14a:"Albowiem ja wiem, jakie myśli mam o was - mówi Pan - myśli o pokoju, a nie o niedoli, aby zgotować wam przyszłość i natchnąć nadzieją. Gdy będziecie mnie wzywać i zanosić do mnie modły, wysłucham was. A gdy mnie będziecie szukać, znajdziecie mnie. Gdy mnie będziecie szukać całym swoim sercem,Objawię się wam - mówi Pan - odmienię wasz los i zgromadzę was ze wszystkich narodów i ze wszystkich miejsc, do których was rozproszyłem - mówi Pan - i sprowadzę was z powrotem do miejsca, skąd skazałem was na wygnanie."
Księga Jeremiasza 33,2-3:"Tak mówi Pan, który uczynił ziemię, Pan, który ją stworzył i umocnił, Pan jego imię.Wołaj do mnie, a odpowiem ci i oznajmię ci rzeczy wielkie i niedostępne, o których nie wiesz!"
Księga Izajasza 45,22-24:"Do mnie się zwróćcie, wszystkie krańce ziemi, abyście były zbawione, bo Ja jestem Bogiem i nie ma innego.Przysiągłem na siebie, z moich ust wyszła prawda, słowo niezmienne, że przede mną będzie się zginać wszelkie kolano, będzie przysięgał wszelki język,Mówiąc: Jedynie w Panu jest zbawienie i moc, do niego przyjdą ze wstydem wszyscy, którzy się na niego gniewali."
2 Księga Kronik 6,30:"Racz Ty wysłuchać z niebios, z miejsca, gdzie mieszkasz, i odpuścić, i dać każdemu według jego postępków, jak Ty znasz jego serce, gdyż Ty jedynie znasz serce wszystkich synów ludzkich."
Psalm 139,1-5:"Przewodnikowi chóru. Psalm Dawidowy. Panie, zbadałeś mnie i znasz.Ty wiesz, kiedy siedzę i kiedy wstaję, Rozumiesz myśl moją z daleka.Ty wyznaczasz mi drogę i spoczynek, Wiesz dobrze o wszystkich ścieżkach moich. Jeszcze bowiem nie ma słowa na języku moim, A Ty, Panie, już znasz je całe. Ogarniasz mnie z tyłu i z przodu I kładziesz na mnie rękę swoją."
Księga Izajasza 48,17:"Tak mówi Jahwe, twój Odkupiciel, Święty Izraelski: Ja, Jahwe, twój Bóg, uczę cię tego, co ci wyjdzie na dobre, prowadzę cię drogą, którą masz iść."
Księga Izajasza 47,4:"Tak mówi nasz Odkupiciel - jego imię Pan Zastępów, Święty Izraelski."
Księga Izajasza 8,13.19-20:"Tylko Pana Zastępów miejcie za Świętego, niech On będzie waszą bojaźnią i On waszym lękiem!A gdy wam będą mówić: Radźcie się wywoływaczy duchów i czarowników, którzy szepcą i mruczą, to powiedzcie: Czy lud nie ma się radzić swojego Boga? Czy ma się radzić umarłych w sprawie żywych?A co dotyczy zakonu i objawienia: Jeżeli tak nie powiedzą, to nie zabłyśnie dla nich jutrzenka."
Psalm 146,3-4 ostrzega:"Nie pokładajcie ufności w książętach Ani w człowieku, który nie może pomóc!Gdy opuszcza go duch, wraca do prochu swego; W tymże dniu giną wszystkie zamysły jego."
A wersety od 5 do 9 mówią nam co przynosi błogosławieństwo i ochronę.
 Psalm 146,5-10:"Błogosławiony ten, którego pomocą jest Bóg Jakuba, Którego nadzieja jest w Panu, Bogu jego.On uczynił niebo i ziemię, Morze i wszystko, co w nim jest, Dochowuje wierności na wieki.Wymierza sprawiedliwość skrzywdzonym, Daje chleb głodnym, Pan oswobadza więźniów. Pan otwiera oczy ślepych, Pan podnosi zgnębionych, Pan kocha sprawiedliwych. Pan strzeże przychodniów, sierotę i wdowę wspomaga, Lecz drogę bezbożnych zatraca. Pan jest królem na wieki, Jest Bogiem twoim, Syjonie, po wszystkie pokolenia. Alleluja."
Księga Jeremiasza 17,5:"Tak mówi Pan: Przeklęty mąż, który na człowieku polega i z ciała czyni swoje oparcie, a od Pana odwraca się jego serce!"
Księga Jeremiasza 17,7:"Błogosławiony mąż, który polega na Panu, którego ufnością jest Pan!"
Pan Jezus wzywa każdego człowieka do siebie: 
Ewangelia Mateusza 11,28:"Pójdźcie do mnie wszyscy, którzy jesteście spracowani i obciążeni, a Ja wam dam ukojenie."
 A w Ewangelii Jana 6,37obiecuje:
Ewangelia Jana 6,37:"Wszystko, co mi daje Ojciec, przyjdzie do mnie, a tego, który do mnie przychodzi, nie wyrzucę precz."

Lecz w innym miejscu ostrzega tych, którzy obierają sobie inne imiona i innych wstawienników do pomocy i wzywają ich imiona.
Ewangelia Mateusza 7,23:"A wtedy im powiem: Nigdy was nie znałem. Idźcie precz ode mnie wy, którzy czynicie bezprawie."
Ewangelia Mateusza 7,15:"Strzeżcie się fałszywych proroków, którzy przychodzą do was w odzieniu owczym, wewnątrz zaś są wilkami drapieżnymi!"
Ewangelia Mateusza 12,21:"A w imieniu jego narody pokładać będą nadzieję."
A w Dziejach Apostolskich 4,1-22mówi i ostrzega przełożonych ludu, arcykapłanów, kapłanów i cały lud tak: Wtedy Piotr pełen Ducha Świętego rzekł: Stało się to w imieniu Jezusa Chrystusa Nazareńskiego, ukrzyżowanego, I nie ma w nikim innym zbawienia, albowiem nie ma żadnego innego imienia pod niebem, danego ludziom, przez które moglibyśmy być zbawieni."
List do Rzymian 10,13mówi:"Każdy bowiem, kto wzywa imienia Pańskiego, zbawiony będzie."
Ale w Ewangelii Mateusza 7,21 Pan Jezus ostrzega: Nie każdy kto do mnie mówi Panie, Panie wejdzie do Królestwa Niebios, lecz tylko tenkto pełni wolę Ojca mego, który jest w niebie." Nie można lekceważyć woli Boga i zwracać się do ludzi umarłych czego Bóg ludziom zabronił, a dał nam imię Jezusa.
5 Księga Mojżeszowa 18,9-12:"Gdy tedy wejdziesz do ziemi, którą Pan, Bóg twój, ci daje, nie naucz się czynić obrzydliwości tych ludów,Niech nie znajdzie się u ciebie taki, który przeprowadza swego syna czy swoją córkę przez ogień, ani wróżbita, ani wieszczbiarz, ani guślarz, ani czarodziej,Ani zaklinacz, ani wywoływacz duchów, ani znachor, ani wzywający zmarłych;Gdyż obrzydliwością dla Pana jest każdy, kto to czyni, i z powodu tych obrzydliwości Pan, Bóg twój, wypędza ich przed tobą."                                                                      

W Objawieniu Jana 17,3: I zaniósł mnie w duchu na pustynię. I widziałem kobietę siedzącą na czerwonym jak szkarłat zwierzęciu, pełnym bluźnierczych imion."  Dobrze przeczytać ten cały rozdział. Bo zwracanie się do tzw. świętych imion jest duchowym wszeteczeństwem, nie jest to Wolą Wszechmocnego Boga, dlatego otwieramy swoje życie na działanie upadłych złych duchów, które nas oszukują i sam Pan Jezus nas ostrzega w Ewangelii Jana 10,10 mówiąc:" Złodziej przychodzi tylko po to by kraść, zarzynać i wytracać. Złe duchy zwodzą i oszukują ludzi, aby potem ich okraść ze wszystkiego, co Bóg im daje. Przede wszystkim ze zbawienia, spokoju i powodzenia. Pan Jezus mówi o sobie: " Ja przyszedłem, aby miały życie i obfitowały. Ja jestem dobry pasterz i znam swoje owce, i moje owce mnie znają. Jeśli boimy się dobrego pasterza, który oddał z miłości swoje życie za nas nie udamy Mu. To jesteśmy już oszukani przez te złe duchy i ubliżamy prawdomównemu Bogu. Pan Jezus przyszedł, aby wypełnić wolę Bożą, chodził, uzdrawiał, wyganiał demony z ludzi i uwalniał. Gdy demony wychodziły z krzykiem, człowiek w którym przebywały i dręczyły.  go, zaczynał mówić, chodzić i radować się uwolnieniem. Ewangelia Łukasza 11,24-28.      

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania i wyrażania opinii na temat artykułów,które najbardziej Cię dotknęły na blogu.