czwartek, 19 stycznia 2017

Słowo Boże jest....

 
1.Słowo Boże jest prawdą.  
Ewangelia Jana 17,17:"Poświęć ich w prawdzie twojej; słowo twoje jest prawdą."
Przypowieści Salomona 30,5:"Każde słowo Pana jest prawdziwe. On jest tarczą dla tych, którzy mu ufają."
2.Słowo Boże jest wieczne.
Księga Izajasza 40,8:"Trawa usycha, kwiat więdnie, ale słowo Boga naszego trwa na wieki."
Ewangelia Marka 13,31:"Niebo i ziemia przeminą, ale słowa moje nie przeminą."
1 Piotra 1,25:"Ale Słowo Pana trwa na wieki. A jest to Słowo, które wam zostało zwiastowane."
3.Słowo Boże jest niezmienne.
Księga Izajasza 45,23:"Przysiągłem na siebie, z moich ust wyszła prawda, słowo niezmienne, że przede mną będzie się zginać wszelkie kolano, będzie przysięgał wszelki język."
5 Mojżeszowa 13,1:"Wszystko, co ja wam powiedziałem, starannie wypełniajcie. Nic do tego nie będziesz dodawał ani niczego od tego nie ujmiesz."
Przypowieści Salomona 30,5-6:"Każde słowo Pana jest prawdziwe. On jest tarczą dla tych, którzy mu ufają.Nie dodawaj nic do jego słów, aby cię nie zganił i nie uznał za kłamcę."
4.Słowo Boże jest żywe. 
1 Piotra 1,23:"Jako odrodzeni nie z nasienia skazitelnego, ale nieskazitelnego, przez Słowo Boże, które żyje i trwa."
List do Hebrajczyków 4,12:"Bo Słowo Boże jest żywe i skuteczne, ostrzejsze niż wszelki miecz obosieczny, przenikające aż do rozdzielenia duszy i ducha, stawów i szpiku, zdolne osądzić zamiary i myśli serca."
5.Słowo Boże jest mocne.
Psalm 33,6.9:"Słowem Pana uczynione zostały niebiosa, A tchnieniem ust jego całe wojsko ich.Bo on rzekł - i stało się, On rozkazał - i stanęło."
2 Piotra 3,5:"Obstając przy tym, przeoczają, że od dawna były niebiosa i była ziemia, która z wody i przez wodę powstała mocą Słowa Bożego."
Księga Jeremiasza 23,29:"Czy moje słowo nie jest jak ogień - mówi Pan - i jak młot, który kruszy skałę?"
6.Słowo Boże jest jak miecz. 
List do Hebrajczyków 4,12:"Bo Słowo Boże jest żywe i skuteczne, ostrzejsze niż wszelki miecz obosieczny, przenikające aż do rozdzielenia duszy i ducha, stawów i szpiku, zdolne osądzić zamiary i myśli serca."
List do Efezjan 6,17:"Weźcie też przyłbicę zbawienia i miecz Ducha, którym jest Słowo Boże."
List do Rzymian 9,6:"Ale nie jest tak, jakoby miało zawieść Słowo Boże. Albowiem nie wszyscy, którzy pochodzą z Izraela, są Izraelem."
Księga Jeremiasza 1,12:"Wtedy Pan rzekł do mnie: Dobrze widziałeś, gdyż czuwam nad moim słowem, aby je wypełnić."
Księga Izajasza 55,11:"Tak jest z moim słowem, które wychodzi z moich ust: Nie wraca do mnie puste, lecz wykonuje moją wolę i spełnia pomyślnie to, z czym je wysłałem."
7.Słowo Boże leczy,ratuje i oświeca.
Psalm 107,20:"Posłał słowo swoje, aby ich uleczyć I wyratować ich od zagłady."
Ewangelia Jana 1,9-14:"Prawdziwa światłość, która oświeca każdego człowieka, przyszła na świat.Na świecie był i świat przezeń powstał, lecz świat go nie poznał. Do swej własności przyszedł, ale swoi go nie przyjęli.Tym zaś, którzy go przyjęli, dał prawo stać się dziećmi Bożymi, tym, którzy wierzą w imię jego,Którzy narodzili się nie z krwi ani z cielesnej woli, ani z woli mężczyzny, lecz z Boga. A Słowo ciałem się stało i zamieszkało wśród nas, i ujrzeliśmy chwałę jego, chwałę, jaką ma jedyny Syn od Ojca, pełne łaski i prawdy."
Psalm 19,8-9:"Zakon Pana jest doskonały, pokrzepia duszę, Świadectwo Pana jest wierne, Uczy prostaczka mądrości.Rozkazy Pana są słuszne, rozweselają serce, Przykazanie Pana jest jasne, oświeca oczy."
Psalm 118,27:"Pan jest Bogiem, On nas oświeca. Zawiążcie korowód z gałązkami Aż do narożników ołtarza!"
8.Słowo Boże pociesza.  
Księga Izajasza 40,1:
2 List do Koryntian 1,3-5:
Psalm 94,19:"Pociechy twoje rozweselają duszę moją W licznych utrapieniach serca mego."
Psalm 94,11:"Pan zna myśli ludzi, Bo są marnością."
Psalm 44,21-22:"Gdybyśmy byli zapomnieli imienia Boga naszego, A wyciągnęli ręce nasze do Boga cudzego:Czyżby Bóg tego nie odkrył? Wszak On zna skrytości serca."
Psalm 66,18:"Gdybym knuł coś niegodziwego w sercu moim, Pan nie byłby mnie wysłuchał."
Przypowieści Salomona 28,9:"U tego, kto odwraca ucho, aby nie słyszeć nauki, nawet modlitwa jest ohydą."
Przypowieści Salomona 24,24-25:"Kto mówi winowajcy: Jesteś niewinny, tego przeklinają ludy, temu złorzeczą narody.Lecz tym, którzy wydają sprawiedliwe wyroki, dobrze się powodzi, spływa na nich błogosławieństwo i szczęście."
Przypowieści Salomona 11,20:"Ohydą dla Pana są ludzie przewrotnego serca, lecz podobają mu się ci, którzy postępują nienagannie."
Przypowieści Salomona 4,1.10.13.20:"Słuchajcie, synowie, pouczenia ojca, zwróćcie na nie uwagę, abyście się nauczyli rozumu. Słuchaj, synu mój, i przyjmij moje słowa, a będziesz żył długie lata.Trzymaj się karności, nie ustawaj; zachowuj ją, gdyż ona jest twoim życiem!Synu mój, zwróć uwagę na moje słowa; nakłoń ucha do moich mów!"
Przypowieści Salomona 7,1:"Synu mój! Strzeż moich słów i zachowaj moje przykazania u siebie!"
Przypowieści Salomona 9,10:"Początkiem mądrości jest bojaźń Pana, a poznanie Świętego - to rozum."
Psalm 12,7:"Słowa Pańskie są słowami czystymi, Srebrem przetopionym, odłączonym od ziemi, siedemkroć oczyszczonym."
Psalm 119,140:"Słowo twoje jest całkowicie czyste, Dlatego kocha je sługa twój."
Psalm 18,31:"Droga Boża jest doskonała, Słowo Pańskie jest wypróbowane. Jest tarczą wszystkim, którzy w nim ufają."
Psalm 119,160:"Prawda jest treścią słowa twego I na wieki trwa sprawiedliwy wyrok."
Psalm 119,11:"W sercu moim przechowuję słowo twoje, Abym nie zgrzeszył przeciwko tobie."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania i wyrażania opinii na temat artykułów,które najbardziej Cię dotknęły na blogu.